Geslaagt? Geslaagdt? GESLAAGD!! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Ilse en Maarten - WaarBenJij.nu Geslaagt? Geslaagdt? GESLAAGD!! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Ilse en Maarten - WaarBenJij.nu

Geslaagt? Geslaagdt? GESLAAGD!!

Door: Maarten en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Maarten

31 Januari 2015 | Nederland, Culemborg

De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier..

Het diploma op zak, het verlof is in gegaan en de tickets zijn geboekt! We zijn er klaar voor.. Of nouja.. Bijna klaar voor. Dit laatste weekend staat in het teken van: afscheid nemen, laatste spulletjes kopen en dingen regelen.

Afgelopen dagen, weken, maanden zijn we er al volop mee bezig.. 'Als we ons diploma hebben gaan we op reis!' Wat een heerlijk vooruitzicht, maar dat diploma heeft lang op zich laten wachten. Na tegenslagen en frustratie kwam het verlossende woord voor Maarten binnen: het resultaat van je vervangende opdracht is een studententien! Yes! Bachelor of Business Economics. Uiteindelijk kreeg ik een week voor mijn officiële onbetaalde verlof in ging het bericht: gefeliciteerd, je bent uitgenodigd voor je CGI. Ik voelde de hoge druk op mijn schouders, want falen was geen optie.. En uiteindelijk is het gelukt, Bachelor of Education!

Onze reis gaat woensdag 4 februari van start. Na afscheid te hebben genomen van het 'afscheidscomite' vertrekt onze vlucht naar Dubai om 22:00 vanaf Schiphol. In Dubai komen we om 7:30 aan (lokale tijd, NL tijd: 4:30), waar we vervolgens 2,5 dag hebben voor een stedentrip. Onze reis vervolgd richting Azië, waar we beginnen in Thailand, Bangkok. Dit is het startpunt van een rondreis door Thailand, Maleisië en Singapore. De activiteiten en plaatsen staan nog niet volledig vast, wel hebben we een lijst gemaakt met de dingen die we sowieso willen zien of doen. Dit om er voor te zorgen dat we niet thuis komen en denken: "huh..? Was dat ook in Thailand?" En zo 'highlights' te missen.
Na onze rondreis door Azië vertrekken we, een maand later, met het vliegtuig van Singapore naar Melbourne. In Melbourne bezoeken we de stad en de omgeving en reizen we vervolgens naar Sydney, waar een (felgekleurde, opvallende, toffe, linksrijdende) camper op ons wacht om een rit te maken langs de oostkust van Australië richting Cairns. Ook hier laten we ons leiden door de dingen die we willen zien (Whitesunday Island, Fraser Island, Great Barrier Reef etc.. Zoek maar op Google, hahaha!) en de dingen die we onderweg tegen komen en de tips die we mogelijk krijgen van anderen.
Vervolgens vliegen we naar het uiterste puntje van de wereld, Nieuw Zeeland. Het land waar we in eerste instantie niet naar toe wilden.. Maar Maarten had wel een erg goede deal gevonden via Kilroy (onze reisorganisatie, super!) en ik was al snel overstag. "Indonesië verplaatsen we wel naar een keertje in de zomervakantie", was het motto. Ook in Nieuw Zeeland staat een camper te wachten die ons brengt langs prachtige natuur: vulkanen, geisers, fjorden en sneeuw op het Noorder- en Zuidereiland.
Vanuit Nieuw Zeeland vliegen we in een tijdmachine naar Los Angeles. Na een vlucht van 12 uur en een kwartier (WoW!), komen we (lokale tijd) 5 uur later aan. Hier sluiten we af met een laatste stedentrip, waarna we via Londen op zondag 24 mei (eerste pinksterdag) om 20:40 in Amsterdam aankomen.

Dit was het eerste en laatste blog vanuit Nederland, vanaf nu kunnen jullie onze belevenissen en (jaloersmakende) foto's volgen via deze reisblog. We hope you'll like it (we oefenen alvast..!)

Liefs,
Maarten en Ilse.

• 31 Januari 2015 - 16:31

Rob:

Een mooie trip voor de boeg!! Geniet er van en maak veel foto's!! Zorg goed voor elkaar en graag heel weer terug..
    Rita en Rob

• 31 Januari 2015 - 17:44

Britney:

Woow, klinkt supergaaf allemaal !!
    Gefeliciteerd met julloe bachelor diploma's en heel veel plezier

• 31 Januari 2015 - 21:06

Mark En Inge:

Heel veel plezier samen en geniet van deze super tijd samen! Heel stoer dat jullie dat gaan doen!
    Ook heel tof dat jullie een reisverslag maken en dat wij vanuit het koude Nederland op de hoogte kunnen blijven van jullie avonturen!
    Heel veel geluk, plezier en vooral een goede reis!

Liefs Mark en Inge

• 31 Januari 2015 - 22:28

Mitchell:

Gaaf hoor cavey! Veel plezier samen!!
    Klein tipje.. Paar uur boven sydney is byron bay (meest oosterlijke punt van Oz).. Chill surfers dorpje met vlak daarbij een hippie dorp, Nimbin met hollandse groente

• 01 Februari 2015 - 09:25

Ietje Alias Moeders:

Een lang gedroomde wens!! Jullie verdienen t!!! Ik ga jullie stalken

• 03 Februari 2015 - 07:59

Jorien Vonk:

Maarten en Ilse veel plezier, leuk zo'n reisverslag geniet ervan en een goede reis.Arie en Jorien